Ubezpieczyciele, według własnych praktyk i zasad ustalają kilka wymogów, aby uznać auto za fabrycznie nowe. Może to być np. wielkość przebiegu, czy nabywca jest pierwszą osobą w jego posiadaniu lub czy w momencie zawierania umowy ubezpieczenia nie uległ on uszkodzeniu.
Według art. 2 pkt. 62 ustawy z dnia 20 czerwca 1997 roku Prawo o ruchu drogowym, za pojazd fabrycznie nowy uznaje się ten, który nie był zarejestrowany. Jednakże uznaje się dwie główne przesłanki – nigdy nie był używany i zarejestrowany. Ze strony firmy ubezpieczeniowej, kluczowe znaczenie może mieć to, czy taki pojazd został uszkodzony jeszcze przed rejestracją. To może powodować nieuwzględnienie takiego pojazdy ze względu na szkodę. Sam przebieg również stanowi dodatkowe zabezpieczenie, po którego przekroczeniu Towarzystwo Ubezpieczeniowe przestanie interpretować taki pojazdy jako fabrycznie nowy.